کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با تشییع پیکرهای شهدای نابلس

اعلام عزای عمومی و اعتصاب در کرانه باختری/حماس: نابلس حماسه قهرمانی جدیدی را رقم زد

ایسنا , 18 مرداد 1401 ساعت 16:00

حزب الله:
جنبش فتح فلسطین از برگزاری اعتصاب و عزای عمومی در سراسر کرانه باختری درپی شهادت سه فلسطینی در نابلس خبر داد. در همین حال، جنبش حماس نیز تاکید کرد که رژیم اشغالگر هزینه این جنایت را پرداخت خواهد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در پی جنایت امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی در نابلس و شهادت سه عضو ارشد مقاومت فلسطین، جنبش فتح امروز را عزای عمومی اعلام و فراخوان اعتصاب در سراسر کرانه باختری داد.
طبق این گزارش، همزمان با آغاز مراسم تشییع پیکرهای "ابراهیم النابلسی" ، "اسلام صبوح" و "حسین جمال طه"، شماری از فلسطینی‌ها با حضور در خیابان های الخلیل خواستار بسته شدن مغازه ها شدند.
مغازه‌ها در شهر رام الله نیز بسته‌ شده و راهپیمایی‌هایی به همین مناسبت درحال برگزاری است.
معا همچنین از بسته شدن مغازه‌ها در بیت لحم در پاسخ به دعوت جنبش فتح برای عزاداری و اعتصاب درپی شهادت سه فلسطینی مذکور خبر داد.
در همین حال، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز در سخنانی به تجاوز امروز رژیم صهیونیستی که سه شهید و ۶۹ مجروح برجای گذاشته است، واکنش نشان داد.
وی اظهار کرد: ملت فلسطین و مقاومت آن امروز در مرحله جدیدی از نبرد با رژیم اشغالگر قرار دارند و این مرحله درگیری مداوم در شهرهای کرانه باختری و حضور قدرتمند تمامی اشکال مقاومت در صحنه نام دارد.
وی همچنین شهادت سه فلسطینی در نابلس را تسلیت گفت.
حازم قاسم ادامه داد: حماسه قهرمانی جدیدی توسط اهالی نابلس با این مبارزه مستمر و با این تجمع مردمی کامل حول محور مقاومت در حال رقم خوردن است. تصویری که نابلس در این نبرد به نمایش گذاشته است، الگویی از اتحاد فلسطینی‌ها در پشت گزینه مقاومت است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر در جلوگیری از شکل گیری موج انقلابی فزاینده در تمامی شهرهای کرانه باختری شکست خواهد خورد و تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
صبح امروز و درپی یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به محله قدیمی نابلس و هدف قرار دادن یک خانه در این محله، درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران شکل گرفت و طبق گزارش منابع فلسطینی این درگیری‌ها منجر به شهادت "ابراهیم النابلسی" ، "اسلام صبوح" و "حسین جمال طه" و مجروح شدن ۶۹ فلسطینی دیگر تا بدین لحظه شده است.
حمله امروز صهیونیست‌ها به نابلس به رغم اعلام آتش بس میان این رژیم با جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که از یکشنبه شب با تلاش‌های میانجیگرایانه مصر آغاز شده است.


کد مطلب: 289006

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/289006/اعلام-عزای-عمومی-اعتصاب-کرانه-باختری-حماس-نابلس-حماسه-قهرمانی-جدیدی-رقم-زد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com