تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
plusresetminus
حزب الله: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به فعالیت حدود ۷۰۰۰ پزشک خانواده روستایی و ۴۳۰۰ پزشک خانواده شاغل در نظام ارجاع شهری، درباره گلایه پزشکان خانواده نسبت به میزان حقوق و دریافتی‌هایشان، گفت: رشد منابع ما نسبت به سال قبل کمتر از ۱۰ درصد بوده است و امکان اینکه رشد تعرفه بیشتری برای پزشکان درنظر بگیریم را نداشتیم.
۰
کد مطلب : ۲۹۵۵۷۶
برنامه «پزشکی خانواده» برای ۵۵ میلیون ایرانی/ نارضایتی پزشکان خانواده از حقوق دریافتی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر مهدی رضایی درخصوص آخرین اخبار و اطلاعات اجرای برنامه پزشکی خانواده،‌ بیان کرد: تاکنون در کشور چند الگو از پزشکی خانواده داشته‌ایم که پزشکی خانواده روستایی و شهری شامل آن است. الگوی سوم هم قرار است برای تعمیم پزشکی خانواده در سایر استان‌ها در مناطق شهری باشد که بیش از ۵۵ میلیون نفر جمعیت قرار است وارد این طرح شوند. البته قرار است این طرح به شکل تدریجی و منوط به تامین منابع با تولیت وزارت بهداشت به اجرا برسد و سازمان‌های بیمه‌گر هم قرار است به عنوان تامین کننده منابع مالی حضور داشته باشند.
 
وی درباره نارضایتی برخی پزشکان فعال در طرح پزشکی خانواده درخصوص میزان پرداخت‌ مطالبات، تصریح کرد: موضوع نارضایتی از تعرفه‌ها هم از این بخش نشات می‌گیرد. امسال در استان فارس و مازندران حدود ۳۰ درصد سرانه پرداخت نسبت به سال قبل افزایش یافت اما مطالبات بیش از این بوده است و این درحالی است که رشد منابع ما نسبت به سال قبل کمتر از ۱۰ درصد بوده است و ما امکان اینکه رشد تعرفه بیشتری برای پزشکان درنظر بگیریم را نداشتیم.
 
او ادامه داد: با وجود تورم رسمی ۴۲ تا ۴۵ درصد، رشد حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد بوده است و در همین زمینه ترمیم حقوق در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس ما هم گله پزشکان محترم را کاملا قبول داریم، اما با توجه به منابع سازمان بیمه سلامت، بیش از ۳۰ درصد توانایی افزایش تعرفه خدمات را نداریم. در واقع رقمی را پذیرفتیم که بتوایم متناسب با آن پرداخت هم انجام دهیم و خوشبختانه تا این لحظه از سال بدون حتی یک روز تاخیر به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.
 
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان، گفت: حدود ۷۰۰۰ پزشک خانواده روستایی و ۴۳۰۰ پزشک خانواده شاغل در نظام ارجاع شهری داریم. این تعداد پزشک برای ۲۰ میلیون جمعیت روستایی و ۶ میلیون جمعیت شهری فعال هستند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین