تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
plusresetminus
فوتبالیست بودن کار آسانی نیست و به همین دلیل آنها که موفق می‌شوند این راه را با موفقیت و سربلندی به پایان برسانند، معمولاً به روش‌های مختلف تقدیر و به یک قهرمان ملی تبدیل می‌شوند. در این میان اما هیچ شکلی از قدردانی، خاص‌تر از جاودانه شدن نیست. تعداد بسیار کمی از بازیکنان افتخار آن را دارند که تندیسی از آنها ساخته شود اما افرادی که از این شانس بهره‌مند می‌شوند، نمی‌توانند چیزی بهتر از آن را در رویاهایشان تصور کنند. با این همه همین خوش‌شانسی به‌راحتی و با کمی اشتباه می‌تواند به هولناک‌ترین کابوس عمرشان بدل شود! ساخت اثر هنری برای جاودانه‌ کردن فوتبالیست‌ها، باعث افتخار است اما مجسمه‌هایی که برای آنها ساخته می‌شود، همیشه آن‌طور که برنامه‌ریزی شده است پیش نمی‌رود. در واقع، بازیکنان زیادی در دنیا هستند که مجسمه‌هایشان آنقدر بد ساخته شده است که فقط می‌توان آن را یک فاجعه توصیف کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۱۹۳
زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها

 

 


مایکل اسین
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
عکسی از مایکل اسین در زمین فوتبال
مایکل کوجو اسین، ملی‌پوش سابق غنا احتمالاً بهترین بازیکنی است که در دهه گذشته برای این کشور غرب آفریقا بازی کرده است. هافبک سابق چلسی در دوران اوج خود به آبی‌ها کمک کرد تا جام‌های متعددی از جمله لیگ برتر و لیگ قهرمانان را کسب کنند. او همچنین یکی از اعضای تیم ملی غنا بود که در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار موفق شد، به مسابقات جام جهانی راه یابد.
با توجه به دستاوردهایی که اشاره شد، اسین قطعاً شایسته ساخت یک تندیس بوده است؛ با این حال، آنچه به اسم مجسمه برای تجلیل از او ساخته شد، در حد یک فاجعه کامل بود. در سال ۲۰۱۷، مجسمه‌ای در زادگاه او در کوماسی رونمایی شد که به دلیل ماهیت ضعیفش بلافاصله مورد تمسخر بین‌المللی قرار گرفت.
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
مجسمه بدساخت از مایکل اسین در زادگاهش
محمد صلاح
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
عکسی از محمد صلاح پس از شادی گل
محمد صلاح حامد محروس غالی ستاره لیورپول یکی دیگر از فوتبالیست‌های معروف جهان است که مجسمه‌اش جای بحث نمی‌گذارد. این بازیکن ۲۶ ساله که به‌ طور قطع به عنوان بهترین بازیکن مصری در حال حاضر شناخته می‌شود، نمی‌توانست تصور کند که چه چیزی را به عنوان یک مجسمه افتخار در سرزمین مادری خود دریافت خواهد کرد!
این مجسمه وحشتناک و بدساخت در شرم الشیخ مصر رونمایی شد. قطعا هدف هنرمند سازنده ناراحت کردن صلاح نبود اما مجسمه مذکور، مطمئناً برای بازیکنی که با گل کردن پنالتی در دقیقهٔ ۹۵ باعث صعود مصر به جام جهانی پس از ۲۸ سال شده بود، اصلا خوشایند نبود.
صلاح با کسب عنوان اولین مصری برنده بهترین بازیکن سال لیگ برتر انگلیس ( ۲۰۱۸ـ  ۲۰۱۷) و همچنین بهترین بازیکن سال آفریقا، اگر قرار بود جاودانه شود، مطمئناً شایسته تندیس بهتری بود.
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
مجسمه بدساخت از محمد صلاح که در مصر رونمایی شد
لوئیس سوارز
وقتی از فوتبالیست‌های معروف با بدساخت‌ترین مجسمه‌ها صحبت می‌شود، نام لوئیس سوارز بازیکن سابق بارسلونا هم به میان می‌آید. این مهاجم هم در تیم باشگاهی و هم در کشورش اروگوئه از احترام بسیار بالایی برخوردار بود اما مجسمه‌ای که برای ادای احترام به او ساخته و نصب شد، انصافاً چیز قابل دفاعی برای نوشتن باقی نمی‌گذارد.
تندیس مهاجم سابق لیورپول و بازیکن حال حاضر ناسیونال در خارج از یک مرکز خرید در زادگاهش سالتو نصب شد. با این حال، طولی نکشید که ساختار ضعیف مجسمه توجه جهان را به خود جلب کرد. سوارز ممکن است در بین فوتبالیست‌ها چندان خوش‌تیپ‌ نباشد، اما مجسمه‌ای که از او ساخته شد هم بازتابی مناسب از ظاهر او نبود.
بدتر از آن اینکه همین مجسمه بدشکل هم بعدها توسط مهاجمان ناشناس تخریب شد. این خوب است که در زادگاهتان با یک مجسمه از شما تجلیل شود اما هنرمند سازنده‌ی مجسمه سوارز، با ساخت این اثر به او صدمه بزرگی زد.
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
تصویری از لوئیس سوارز/ در سمت راست مجسمه بدساخت از این بازیکن قابل رویت است
مارادونا
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
عکسی از مارادونا پس از دریافت کاپ جام جهانی و قهرمانی در سال ۱۹۸۶
دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین ممکن است از نظر بسیاری به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته شود، اما حتی سرسخت‌ترین طرفدار او هم مجسمه‌ای که برای تجلیل از این قهرمان جام‌جهانی در کلکته هند ساخته شد را دوست نخواهد داشت.
گویا هدف این بوده که مارادونا را در مدلی تجسم کنند که در دوران جوانی در حال بالا بردن جام جهانی ۱۹۸۶ بوده است. با این حال، مجسمه بدتر از آن چیزی بود که کسی تصورش را می‌کرد. این تندیس به حدی خنده‌دار بود که برخی حتی می‌گفتند، بیشتر به روی هاجسون، سرمربی سابق انگلیس شبیه است تا مارادونا!
با این همه، حداقل ظاهر مجسمه مارادونا از فوتبالیست‌هایی که در بالا نامشان ذکر شد، بهتر به نظر می‌رسد و تنها چیزی که در این اثر عجیب به نظر می‌رسد، مو و حالت بدن این بازیکن فوتبال است. اسطوره سابق ناپولی شاید در زمان حیاتش چندان هم از این مجسمه بدش نمی‌آمده، چراکه به هر حال، هند وطن او نبوده و باید احساس خوبی داشته که در دوردست‌ها و در قاره‌ای دیگری مورد تجلیل قرار گرفته است.
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
مجسمه عجیب مارادونا در هند
کریستیانو رونالدو
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
تصویری از کریس رونالدو
کریستیانو رونالدو در زمین فوتبال زیبا و در بیرون از آن از نظر ظاهری شیک و پر زرق و برق جلوه می‌کند؛ با این همه نمی‌تواند به مجسمه‌ای که به افتخارش در پرتغال ساخته شده است، ببالد!
مجسمه ستاره منچستریونایتد در فونچال در جزیره مادیرا ساخته شد. هنرمند این اثر، امانوئل سانتوس، پس از رونمایی آن را Aeroporto Cristiano Ronaldo نامید. با این حال، این مجسمه پس از انتشار عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی در معرض تمسخر بین المللی قرار گرفت.
هرچند سانتوس از کار خود دفاع کرد و گفت که انتظار ندارد همه از کاری که او ساخته راضی باشند. او در مصاحبه با گاردین گفت:  «آنچه مهم است تاثیری است که این کار ایجاد کرد. همیشه نگاه های متفاوت وجود دارد. من برای همه اینها آماده بودم.»
با این همه واقعیت این است که سردیس ساخته شده از رونالدو افتضاح بود!
خوش‌شانس‌های بدشانس!/زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین