تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
کابینه وزیران عراق به منظور تقویت خط صفر مرزی با ایران و ترکیه، طرحی را تصویب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۱۶
دولت عراق طرح تقویت نیروهای مرزبانی خود در مرز با ایران را تصویب کرد
کابینه وزیران عراق طرحی را برای بازاستقرار نیروهای این کشور در خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تصویب کرد.
دولت عراق تصمیم گرفته است تا هماهنگی با حکومت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگه با هدف یکدست سازی تلاش‌های ملی برای حفاظت از مرزها برقرار شود.
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جلسه شورای وزیران امنیت ملی عصر روز چهارشنبه به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح با حضور اعضای دولت و رئیس ستاد پیشمرگه برگزار شد.»
یحیی رسول افزود: «در این جلسه درباره حملات ترکیه و ایران به مرزهای عراق و بمباران تعدادی از مناطق اقلیم کردستان عراق بحث و تبادل نظر شد.»
سخنگوی نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: «در چارچوب تلاش برای توقف این حملات و تداوم تلاش‌های دیپلماتیک، دولت تصمیماتی اتخاذ کرد که از جمله آن تدوین طرحی برای استقرار مجدد نیروهای مرزی عراق برای حفاظت از خط صفر مرزی با ایران و ترکیه است.»
این تصمیمات شامل ایمن سازی کلیه الزامات پشتیبانی لجستیکی برای فرماندهی نیروهای مرزی، تقویت توانایی‌های انسانی و بودجه لازم، تأمین تجهیزات و سایر ابزارهای مورد نیاز به منظور توانمندسازی نیروها در انجام وظایف خود است.
کابینه وزیران عراق همچنین تصمیم گرفتند تا برای تقویت پاسگاه‌های مرزی و هماهنگی با دولت اقلیم کردستان عراق و وزارت پیشمرگه و وحدت بخشیدن به تلاش‌های ملی در حفاظت از مرزها و تقویت آن، نیروهای تحت امر وزارت کشور مانور مشترک برگزار کنند.
جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق خواسته بود تا به منظور جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در اقلیم کردستان، خط مرزی خود با ایران را تقویت کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته‌های اخیر چند بار با استفاده از پهپاد و موشک مواضع گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در اقلیم کردستان را که قصد ایجاد ناامنی در ایران را داشته‌اند، هدف قرار داده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین