تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
plusresetminus
مدت‌ها است در تلویزیون صحبت از ساختِ سریالی درباره شهید نادر مهدوی مطرح است؛ اما هنوز نه سیمافیلم و نه معاونت‌ استان‌ها، شرایط تولید را فراهم نکرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۸۳۰
سریال قهرمان "نیروی دریایی" ساخته می‌شود؟
سال 1399 بود که برای اولین بار بحثِ ساخت سریال شهید نادر مهدوی مطرح شد. همان قهرمانِ آب‌های خلیج‌فارس که به واسطه رزمندگی و سلحشوری‌اش حماسه‌ای ماندگار خلق شد. ماجرا از این قرار است که  در سال 1366 که نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری ایران هدف رژیم بعث عراق و هم‌پیمانش قرار می‌گرفت، حماسه‌ای جاوید در مقابله به مثل با دشمنان در خلیج فارس توسط دریادلان خلق شد.
دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیرو‌های نظامی آمریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند درگیر شدند و حماسه‌ای ماندگار را خلق کردند.
در حالی‌که معاونت استان‌های صداوسیما با نام‌گذاری «مردان نادر» و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نیروی دریایی، خیلی جدّی اعلام کرد که می‌خواهد این سریال را به زودی جلوی دوربین ببرد. چندی بعد از سیمافیلم خبری رسید که این مجموعه هم قرار است سریالی را برای این شهید بزرگوار، تدارک ببیند. 
حتی مهدی شفیعی به عنوان تهیه‌کننده این مینی سریال درباره پیشرفت تحقیقات میدانی درباره شهید مهدوی اعلام کرد که قصد داریم رشادت‌های این شهید بزرگوار و همرزمانش را در سال 1366 و در جریان رویارویی با ناو آمریکایی و حفظ تمامیت ارضی این سرزمین به تصویر بکشیم.
چندی بعد نامِ مهدی جعفری کارگردان «بیست و سه نفر» به عنوان کارگردان این سریال مطرح شد. اما از آن به بعد خبری از پیشرفت و فرآیند پژوهش و تحقیق و حتی نگارشِ فیلمنامه این سریال بیرون نیامد. 
سالِ گذشته عباس فاطمی رئیس وقت سیمای استان‌های صداوسیما از پیگیری جدّی ساخت این مجموعه تلویزیونی در این معاونت خبر داد و اعلام کرد که این سریال را به سرانجامِ‌تولید خواهیم رساند اگر پشتیبانی و همیاری و تأمین تجهیزات لجستیکی اتفاق بیفتد و کمک به جمع‌آوری و پژوهش درباره هر یک از شخصیت‌های این داستان در هرچه بهتر شدن ساخت این مجموعه و سریال‌ها کمک کند. 
حتی معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه از آمادگی این معاونت برای تأمین تجهیزات و امکانات و استفاده از جزایر و سواحل جنوب کشور در تولید این سریال خبر داده بود تا این سریال برای ایام سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی در پاییز 1400 آماده شود. 
اما هنوز این اتفاق نیفتاده و هیچ خبری درباره پیشرفتِ مراحل ساخت و تولید این مجموعه تلویزیونی مطرح نشده است. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد معاونت استان‌های صداوسیما ساختِ سریال درباره حماسه‌آفرینی شهید نادر مهدوی را در دستور کار دارد در استان بوشهر تولید کند. مراحل پژوهش سریال در حال انجام است. 

اما از طرفی این خبر هم به گوش می‌رسد که سیمافیلم هم پروژه خودش را درباره این شهید، در دستور کار دارد. باید دید با تولدِ مجموعه جدیدی به نام «سیمرغ» و واگذاری برخی از مأموریت‌های ساخت آثار نمایشی و سریالی به این مجموعه، تکلیف ساخت سریال شهید نادر مهدوی و سلحشوران نیروی دریایی در معاونت استان‌های صداوسیما روشن می‌شود یا در سیمافیلم و یا حتی این سریال به کمکِ سیمرغ به سرانجام خواهد رسید؟
هرچه هست در ایام گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی دریایی بهترین ابزار، هنر است که می‌تواند تلاش‌های این قشر را به خوبی نمایش دهد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین