تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به هدف گسترش طرح دارورسانی درب منزل تمام بیماران مزمن، گفت: هدف ما گسترش طرح به سایر بیماران مزمن مانند مبتلایان دیابت،‌ مبتلایان سرطان و... است.
۱
کد مطلب : ۳۰۵۸۸۲
لزوم گسترش طرح دارورسانی درب منزل برای بیماری‌های بیشتر/ ادامه اجرای طرح در نوروز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر حسین قناعتی  درباره آخرین اخبار از طرح «دارورسان»، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان داوطلب اجرای این طرح شدند تا آغاز آزمایشی آن از مجموعه ما برای بیماران مزمن انجام شود.
وی با اشاره به اینکه فعلا طرح برای بیماران مبتلا به MS در شهر تهران درحال اجرا است، تصریح کرد: هدف ما گسترش طرح به سایر بیماران مزمن مانند مبتلایان دیابت،‌ مبتلایان سرطان و... است. بر این اساس دیگر بیمار با شرایط سخت مجبور به خروج از منزل و ساعت‌ها ایستادن در صف دارو نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه این برنامه فعلا به شکل آزمایشی اجرا می‌شود و گسترش خواهد یافت، اظهار کرد: روند دارورسانی به بیماران مذکور در طرح آزمایشی در تعطیلات نوروز هم انجام خواهد شد.
او تاکید کرد: دارو پس از تجویز پزشک بر اساس کد ملی بیمار به آدرس آن دسته از بیمارانی که درخواست تحویل دارو به این شکل را داشته باشند، ارسال می‌شود. هزینه‌های طرح به عهده مردم نیست و حتی سبب کاهش پرداخت از جیب آنها نیز خواهد شد.
قناعتی ادامه داد: باید بپذیریم که هر طرحی در ابتدای اجرا دارای مشکلاتی است زیرا هرچقدر هم برنامه‌ریزی شده جلو برویم بازهم مواردی هستند که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد اما در کل ادامه طرح بسیار مفید خواهد بود.
او درباره نحوه ارسال دارو برای بیماران،‌ اظهار کرد: برای حفظ زنجیره سرد دارو تمام تمهیدات اندیشیده شده است و دارو توسط پیک‌های موتورسیکلت شرکتی خصوصی به منزل بیماران می‌رسد. از سوی دیگر چون بخش زیادی از کار از طریق IT مدیریت می‌شود، کار سختی پیش رو نداریم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین