تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
plusresetminus
حزب الله:مردم دل خوشی از قیمت بلیت مترو و اتوبوس ندارند اما با این حال صحبت هایی درباره رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی به گوش می رسد.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۳۱۳
شهروندان منتظرِ رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی باشند؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،استفاده از حمل و نقل عمومی در سال های قبل برای بسیاری از مردم یکی از گزینه های مناسب و به نوعی به صرفه بود و نارضایتی برای قیمت بلیت های مترو و اتوبوس آنچنان به گوش نمی رسید؛ اما امسال این افزایش قیمت آنقدر به چشم همه مسافران عادی و حرفه ای مترو و اتوبوس آمده که دل خوشی از این وضعیت ندارند و اصلا برای افرادی که هرروز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، این تردد به صرفه نیست! اما بیایید کمی گذشته را مرور کنیم...! سال گذشته مسئله نیم بها شدن بلیت ها در روزهایی که هوا آلوده است جای خودش را در رسانه ها پیدا کرد و مسئولان در این باره نظرات مختلفی داشتند.
 
یعنی می توان گفت که اصلا نظراتشان شبیه هم نبود و مردم بین داشتن ساختار برای انجام این کار و نداشتن ساختار مانده بودند! آخر سر هم این موضوع رها شد اما در بحبوحه همان روزها با رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مصاحبه ای انجام دادیم که در آن عنوان شد که شورا دنبال این است که  بلیت اتوبوس و مترو را کلا به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شود، در این رابطه یک طرحی در کمیسیون داریم که در حال بررسی است؛ اما باید زیر ساخت این کار تعریف شود، ما این طرح را پیشنهاد دادیم و باید به نتیجه برسد تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.
 
در حال حاضر که در سال جدید هستیم، این موضوع را مجددا پیگیری کردیم و سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که ما هنوز بر روی این طرح در حال انجام کار هستیم و به خروجی خوب و قانع کننده ای نرسیدیم همچنین نظر اعضای شورا هم برای این طرح مهم است و باید لحاظ شود اما بنده این طرح را به جای مناسب می رسانم، این طرح از نظر فنی، ریالی و صرفه اقتصادی صنعتی باید برای شهرداری مناسب باشد.
 
وی گفت: به دنبال این هستیم که چنین اقدامی را در همین شش ماهه اول امسال محقق کنیم اما من تصمیم گیرنده فقط نیستم و شهرداری در آمد از این کار دارد اما باید دلایل قانع کننده باشد و یک منبع درآمد جایگزین ارائه شود؛ البته نکته مهم این است که اگر این کار انجام شود شاید کشورهای دیگر هم الگو بگیرند و برای ما یک امتیاز باشد.
 
به طور کلی موضوع حمل و نقل عمومی جزو آن دسته از موضوعاتی است که نمی شود به صورت ساده از آن گذشت و نیاز به همت واقعی مسئولان دارد البته مردم و به ویژه خبرنگاران حوزه شهری به خاطر دارند که مدیریت شهری دوره ششم کار خودش را با توسعه حمل و نقل عمومی و رسیدگی به تمامی ابعاد آن در جهت رفاه حال شهروندان پایتخت شروع کرد اما متاسفانه نظارت آنچنانی وجود ندارد برای مثال حتما شما هم تجربه کردید که وقتی که هنوز میزان افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در بخش مترو، اتوبوس و تاکسی در سال جاری به تأیید فرمانداری تهران نرسیده بود که برخی از رانندگان تاکسی خودسرانه اقدام به دریافت کرایه‌های بیشتری از سوی مسافران کرده‌اند و جالب اینجاست که هیچ نظارت و برخوردی با رانندگان متخلف نشد و تنها وعده هایی به گوش می رسید.
 
درباره این رایگان شدن قیمت بلیت ها هم باید ببینیم که مسئولان تا چه زمانی بر روی طرح مدنظرشان می خواهند کار کنند و چه منبع درآمد جایگزینی را به شهرداری معرفی کنند یا اصلا رضایت داده می شود که بلیت برای مردم رایگان باشد؟ اینها تمام سوالاتی است که بخشی از آن تا پایان شهریور ماه لازم است پاسخی برایش داده شود زیرا عضو شورای شهر تهران تاکید کرده  تمام تلاش مان این است که تا پایان شش ماه امسال به نتیجه برسیم؛ امید است جهت استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و تقل عمومی راهکارهای مناسب تر دیگری امتحان شود.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین