تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
plusresetminus
حزب الله:تیم والیبال ایران در سومین دیدارش در مسابقات لیگ ملت‌ها به مصاف چین رفت که با نتیجه سه بر یک پیروز شد.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۳۷۶
ایران ۳ - چین ۱/ نخستین برد شاگردان عطایی با پرش از دیوار چین
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی والیبال ایران شروع ناامید کننده‌ای را در لیگ ملت‌ها تجربه کرد. جایی که شاگردان بهروز عطایی در نبردی یک طرفه در سه ست متوالی برابر ژاپن کار را واگذار کردند.
با این حال در بازی دوم شرایط برای ملی‌پوشان والیبال ایران تغییر کرد. ایران مقابل لهستان شروع فوق‌العاده‌ای داشت و در دو ست اول برابر تیم رنک یک دنیا به برتری رسید، اما در ادامه اسیر کامبک خیره کننده حریف شدیم و ۳-۲ کار را واگذار کردیم.
بعد از دو شکست متوالی تیم ملی والیبال امروز از ساعت ۱۰:۱۰ برابر چین قرار گرفت.
لیست تیم ملی والیبال ایران
سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد، ولی زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی‌نژاد
 در ست اول دو تیم تا اواسط بازی مساوی پیش می‌رفتند و ایران در امتیازات حساس پایانی سه امتیاز اختلاف ایجاد کرد و نتیجه ۲۱ بر ۱۸ بود و در شرایطی که تصور می‌شد شاگردان عطایی برنده شوند، چین کامبک فوق العاده‌ای داشت و در حالی که ایران تنها دو امتیاز دیگر گرفت آن‌ها هفت امتیاز پایانی را کسب کردند و ۲۵ بر ۲۳ پیروز ست اول شدند.
در ست دوم ایران خیلی زود سه امتیاز اختلاف ایجاد کرد و در ادامه با ارائه یک نمایش پرقدرت این اختلاف را بیش از پیش کرد و ده امتیاز اختلاف انداخت و در نهایت ۲۵ بر ۱۵ پیروز شد. ایران در این ست خوب سرویس زد و در حملات بی نقص بود.
ست سوم نیز با قدرتنمایی ایران آغاز شد و شاگردان عطایی اختلاف زیادی ایجاد کردند. البته چین در این ست سرسخت‌تر بود و حتی به دو امتیازی ایران هم رسید، اما هشیاری یوز‌ها در دفاع و به خصوص حمله اختلاف را دوباره زیاد کرد تا ایران ۲۵ بر ۲۰ پیروز شود.
ست چهارم با برتری ۳ بر صفر چین آغاز شد، اما ۳ سرویس و ۳ حمله خوب از بازیکنان ایران، کار را به تساوی کشاند. برتری ۶ بر ۴ ایران، سرمربی چین با مجبور به استفاده از نخستین وقت استراحت فنی خود کرد که البته سودی برای این تیم نداشت و در ادامه، اختلاف امتیازات به حدی رسید که جای جبران برای چشم بادامی‌ها باقی نگذاشت. ایران در این ست هم ۲۵ بر ۱۴ پیروز شد تا نخستین برد خود را در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به ثبت برساند.
تیم ملی ایران در بازی چهارم و پایانی خود از هفته نخست VNL از ساعت ۷:۱۰ فردا یک‌شنبه به مصاف اسلوونی می‌رود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین