تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
plusresetminus
حزب الله: در نشست مشترک مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل بانک رفاه کارگران بر عمق بخشی تعاملات و افزایش همکاری های مشترک از طریق استفاده از ابزارهای نوین مالی تاکید شد.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۴۰۶
افزایش فروش گروه سایپا به جهت رشد تیراژ تولید و تنوع سبد خودرویی است/ گروه سایپا با رویکرد نوآورانه به سمت تولید محصولات با کیفیت رفته است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با مدیرعامل بانک رفاه کارگران و هیات همراه، گفت: 17 ماه پیش میزان تولید روزانه خودرو در گروه سایپا بین هزار و 50 دستگاه تا هزار و 100 دستگاه بود و همچنین به ازای تولید هر یک دستگاه خودرو، 90 میلیون تومان ضرر ثبت می شد. از سویی دیگر در مدت عنوان شده 87 هزار خودرو با نقص قطعه (اکثر خودروها با کمبود قطعات الکترونیکی روبرو شده بود) تولید شده بود، از همین رو ضرورت داشت که مدیریت جدید، نسبت به تجاری سازی خودروها با نقص قطعه و تحویل آنها به متقاضیان اقدام کند.
‎او ادامه داد: با اقدامات اصلاحی و سیاست توسعه ای، در حال حاضر متوسط تولید روزانه گروه خودروسازی سایپا به 2 هزار و 200 دستگاه رسیده و اگر محاسبه تولید بر اساس روز کاری باشد، رقم تولید روزانه 2 هزار و 550 دستگاه خودرو است که تمام تولیدات به صورت عبور مستقیم انجام می شود و با انباشت تولید خودروهای ناقص به هیچ عنوان روبرو نیستیم.
‎مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اذعان داشت: سال 1400، میزان فروش گروه سایپا 55 هزار میلیارد تومان بود و سال 1401 این عدد به 103 هزار میلیارد تومان رسید و در سال جاری و با توجه به رشد تولیدی که هدف گذاری شده است، میزان فروش خودرو به 250 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر این اساس ۱۴۲ درصد رشد فروش نسبت به سال گذشته به جهت افزایش تیراژ تولید و تنوع سبد خودرویی رقم خواهد خورد. همچنین در سال جاری در راستای توسعه سبد محصولات گروه سایپا، ۲۳ محصول سواری و تجاری جدید به بازار عرضه خواهد شد.
‎او با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته کیفیت محصولات پایین بود و این امر نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: از 17 ماه پیش طرح ارتقاء کیفیت محصولات در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر، خودروها کیفیت مناسب تری دارند، به خصوص در بخش شاخص صدای خودرو و ارتعاشات دستاوردهای خوبی داشته ایم؛ به گونه ای که در مورد خودرو شاهین بیش از ۲ برابر (بالای ۲۰۰ درصد) بهبود کیفیت ثبت شده است. علاوه بر این شاخص تعداد تحویل به مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و شاخص c100 که شاخص عملکرد قطعات است و مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می کند هم بیش از ۵۰۰ درصد بهبود یافته است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بزرگ ترین مزیتی که در منطقه داریم، این است که ایران تنها کشور خودروساز است. از این‌رو با ارتقاء کیفیت و افزایش تیراژ تولید می توان حداقل 30 تا 40 درصد بازار خودرو کشورهایی که زیرساخت هیبرید و الکتریکال را ندارند را در اختیار گرفت.
‎در ادامه نشست اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: گروه سایپا با رویکرد نوآورانه و خلاقانه، به سمت تولید محصولات با کیفیت و افزایش تیراژ تولید رفته است.
‎او خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه شرکت خودروساز قوی وجود ندارد لذا همین امر نشان می دهد که صنعت خودرو ایران می تواند یکی از صادرکنندگان جدی خودرو به کشورهای همسایه شود.
‎مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا در یک اقدام بسیار مناسب به سمت تولید خودروهای هیبرید رفته است، افزود: انتقاد از عملکرد یک بنگاه تولیدی، باعث توسعه و پیشرفت آن می شود چرا که تمام مدیران و کارکنان آن بنگاه تلاش می کنند تا رضایت خریداران محصولات خود را کسب کنند. در چنین شرایطی محصول با کیفیت بهتری به دست مشتری می رسد.
‎ او درباره توسعه روابط و همکاری های مشترک با گروه سایپا، تصریح کرد: از آنجا که شعار سال جاری "مهار تورم و رشد تولید" است، سیاست شبکه بانکی کشور برای تحقق مهار تورم این است که حجم نقدینگی کشور کاهش پیدا کند از همین رو طی دو ماه اخیر، 9 درصد از حجم نقدینگی کشور کاسته شده است. در بخش دوم شعار سال جاری، هدف این است که به تولیدکنندگان کشور از طریق استفاده از ابزارهای نوین مالی کمک شود تا بتوانند افزایش تیراژ تولید، داشته باشند. لذا بانک رفاه کارگران جهت تحقق رشد تولید گروه سایپا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
‎گفتنی است در این نشست و در راستای تعامل بیشتر و بهره گیری از حمایت های بانکی و مالی در تولید، تفاهم نامه ای بین گروه خودروسازی سایپا و بانک رفاه کارگران منعقد شد.
منبع : سایپا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین