تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
plusresetminus
حزب الله: دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، با انتقاد شدید از فدراسیون تکواندو و کادر فنی تیم ملی، گفت: تکواندوی ایران با این شیوه به جایی نمی‌رسد.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۴۱۲
انتقاد تند باقری معتمد: تکواندو با این شیوه به جایی نمی‌رسد/ آقایان فقط دنبال سفر هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد باقری معتمد  درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در این مسابقات با توجه به نتایجی که بدست آمد کاملا مشخص است و نتایج تیم ملی همچون دوره قبل خیلی بد بود. با وجود کسب این نتایج من نمی‌دانم چطور می‌گویند باخت‌های ما میلیمتری بود؟ من نمی‌دانم در چنین شرایطی چرا قهرمانان تکواندو سکوت کرده‌اند و حرفی نمی‌زنند و از حق تکواندو دفاع نمی‌کنند؟ آیا آن‌ها دنبال پست و مقامند؟ دنبال چه هستند که صحبت نمی‌کنند؟ البته یکسری از بچه‌ها به باکو رفتند و مسابقات جهانی را دیدند. به من هم برخی از دوستانم گفتند بیا تا مسابقات را ببینیم اما من قبول نکردم تا ملی‌پوشان ما بدون هیچ حاشیه‌ای کارشان را انجام بدهند و تیم ملی وارد حاشیه نشود.
بین خود مربیان تیم ملی هم دعواست
دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک، ادامه داد: با شرایطی که در فدراسیون و تیم ملی مشاهده می‌کردم برایم مثل روز روشن بود که این نتایج بدست می‌آید اما قبل از مسابقات هیچ حرفی نزدم تا بچه‌ها در آرامش کارشان را دنبال کنند. متاسفانه حتی بین خود مربیان تیم ملی هم دعواست و نمی‌دانند چکار می‌کنند و هدفشان چیست. برخی‌ها فقط دنبال سفر رفتن هستند و دلشان به حال این بچه‌ها نمی‌سوزد. من همیشه چه در دوره‌های قبل و چه حالا گفته‌ام اصلا نباید اسم سرمربی در تیم ملی باشد چرا که با این شیوه تیم ملی موفق نمی‌شود. ما هم باید مثل کشورهای دیگر مربیانمان در تیم ملی با هم به صورت گروهی کار کنند. مربیانی را آوردند که بعد رفتند و این نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی کسی را قبول ندارد. متاسفانه دیدگاه و روش او قدیمی است و باید این شیوه تغییر کند.
ملی‌پوشان صد در صد دچار فقر تکنیکی بودند
وی درباره ارزیابی فنی خود از عملکرد ملی‌پوشان تکواندو، گفت: مشخص بود بچه‌ها با این سیستم غلط نتیجه نمی‌گیرند. ملی‌پوشان صد در صد دچار فقر تکنیکی بودند. به جای اینکه کادر فنی بگوید مشکل فنی داریم و بایدبه روز شویم، بحث فشار و حواشی بر روی تیم را مطرح می‌کنند که کاملا بهانه جویی است. در همین مسابقات ورزشکارانی از کشورهای دیگر آمدند و مدال‌هایشان را تکرار کردند، چطور آن‌ها موفق بودند اما ما حتی یک فینالیست هم نداشتیم؟ یک روز هم به آقای عسگری سرمربی سابق تیم ملی گفتم این شیوه درست نیست که یک نوع روش تمرینی را برای همه بچه‌ها تجویز کنید.
آقای مقانلو آمد فن جدید به من اضافه کند، فن‌های قبلی‌ام را هم فراموش کردم
او ادامه داد: باید مثل کشورهای دیگر بر اساس شرایط بدنی و فنی هر تکواندوکار با آن‌ها به صورت خصوصی کار شود و برنامه تمرینی بدهیم، مثلا وزن یک و دو با یک مربی باشد و برای همه اوزان به این شکل برنامه‌ریزی شود. همان زمانی هم که در تیم ملی بودم آقای مقانلو آمد یک فن جدید را به من اضافه کند، کاری کرد که فن‌های قبلی‌ام را نیز فراموش کردم. هر تکواندوکار با شیوه و روش خودش کار می‌کند و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.
این‌ها عشق سفر هستند
باقری معتمد، تصریح کرد: بارها گفته‌ام بازیکنان را انقدر به مسابقات گرندپری اعزام نکنید تا از طریق رنکینگ سهمیه بگیرند. باید بازیکنانمان را تشنه مسابقه نگه داریم. از همان اول هم گفتم برنامه ما باید کسب ۲ سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای باشد. نباید در چنین شرایطی که از تکواندوی روز دنیا عقب افتاده‌ایم دنبال کمیت باشیم. باید کیفیت اعزام به المپیک مد نظرمان باشد. قبلا هم دیده‌ایم تکواندوکاری از کشوری مثل اردن آمده و با سهمیه قاره‌ای به مسابقات المپیک اعزام شده و به روی سکو رفته است. حتی برای المپیک توکیو هم گفته بودم کارتان اشتباه است اما کار خودشان را کردند و نتیجه اش را هم دیدیم. این‌ها دلشان برای بچه‌ها نمی‌سوزد. این‌ها عشق سفر هستند. به خدا دلسوز تکواندو هستم که انتقاد می‌کنم. وقتی می‌بینم بچه‌های ما توانایی دارند اما با روش‌های غلط نتیجه نمی‌گیرند حسرت می‌خورم.
اگر توطئه بود چرا دوپینگ ۲۱ نفر تیم ملی منفی شد؟
مربی سابق تیم ملی تکواندو، در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره دوپینگ دو ملی‌پوش تکواندوی ایران و اینکه مسئولان فدراسیون، این موضوع را ناشی از انجام یک توطئه می‌دانند، گفت: کدام توطئه؟ این حرف‌ها خجالت دارد. تمامی ورود و خروج‌ها دوربین دارد. پس اگر توطئه بود چرا دوپینگ ۲۱ نفر تیم ملی منفی شد؟ این‌ها همه‌اش بهانه است. وظیفه مربی و پزشک است که بچه‌ها را مدیریت کنند. دکتری که آوردید از کجا آمده و چه کسی او را معرفی کرده است؟ کار تیمی یعنی همین که دلیل را پیدا کنید. باید خیلی حواستان را جمع می‌کردید.
با این روش و سیستم کار به جایی نمی‌رسیم
وی در پایان، خاطرنشان کرد: ما دوست داریم بچه‌ها از توانایی‌شان استفاده کنند اما با این روش و سیستم کار به جایی نمی‌رسیم. عیار تکواندو تنها در مسابقات جهانی و المپیک مشخص می‌شود. اینکه در مسابقاتی مثل کشورهای اسلامی و... نتیجه بگیریم و فکر کنیم که مسیر را درست رفته‌ایم کار غلطی است چرا که سطح آن‌ها اصلا قابل قیاس با رویدادهای بزرگ نیست. بارها گفتم آقایان در باد این مدال‌ها نخوابید.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین