تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
plusresetminus
حزب الله: طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد از دستگیری سارقان زورگیر تا توقیف۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۴۱۳
از دستگیری سارقان زورگیر تا توقیف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.
دستگیری زورگیر حرفه‌ای
فرمانده یگان امداد پایتخت از دستگیری یک سارق زورگیر که در محدوده خانی آباد با تهدید سلاح سرد از شهروندان زورگیری می‌کرد، خبر داد.
سردار سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد پلیس تهران گفت: واحدهای گشت انتظامی در پی گشت زنی هدفمند در سطح شهر تهران در خصوص پیشگیری از سرقت تلفن همراه به عنف در محدوده خانی آباد تهران به گشت زنی پرداختند.
وی گفت: گشت زنی‌های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته مأموران به یک نفر پیاده که قصد اقدام به زورگیری از شهروندی را داشته مشکوک شده که جهت بررسی فرد را متوقف و پس از بررسی بیشتر، یک قبضه چاقو و یک قبضه قمه از وی کشف شد.
فرمانده یگان امداد پلیس تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه متهم پاسخ درستی به سوالات مأموران در خصوص اقلام کشف شده نمی‌داد، جهت بررسی بیشتر و سیر مراحل قضائی تحویل کلانتری ۱۵۲ قرار گرفت.
سردار آدینه وند در پایان گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ شخص یا اشخاصی اجازه نخواهد داد تا آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند و با مخلان نظم و امنیت برابر قانون و قاطعانه برخورد خواهد کرد.
دستگیری سارقان زورگیر نوجوان
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ مرد جوان که از شهروندان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره زورگیری اعتراف کردند.
سرهنگ حسین مافی سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حال گشت زنی در محدوده پارک نهج البلاغه تهران بودند که به ۲ مرد جوان که به صورت پیاده، افراد گذری از پارک را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.
وی گفت: متهمان در همین حین به طرف مرد جوانی حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی یک دستگاه تلفن همراه زورگیری و به سرعت از محل گریختند.
این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر مأموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، هر ۲ متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۲ قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن همراهی که متهمان قبل از دستگیری سرقت کرده بودند کشف شد.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان هر دو ۱۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۰ فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر معترف و اظهار داشتند پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند.
سرهنگ مافی در پایان با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطرنشان کرد: در این رابطه ۵ شاکی شناسایی و شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.
به گفته این مقام قضائی کلیه مال باختگان به همراه متهمان پرونده راهی مراجع قضائی شدند.
دستگیری سارقان زورگیر
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲موتور سوار زورگیر خبر داد و گفت: سارقان پس از زورگیری و زخمی کردن یکی از شهروندان قصد فرار داشتند که توسط مأموران دستگیر شدند.

سرهنگ محمد گودرزی اظهار داشت: در پی اعلام خبر زورگیری با استفاده از سلاح سرد در محدوده خیابان داوود احمدی تهران، بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری ۱۹۰ مجیدیه جهت بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند و مشخصات سارقان را اخذ و مشاهده کردند که خانمی با سلاح سرد زخمی شده که سریعاً فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد.
وی با بیان اینکه مأموران کلانتری با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌ها سریعاً وارد عمل شدند افزود: بلافاصله طرح مهار متهمان عملیاتی و در گشت زنی‌های هدفمند هر ۲ متهم را که در حال فرار از محل زورگیری بودند شناسایی کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: مأموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند که در نخستین گام با ایجاد طرح مهار و سپس با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و شلیک تیر هوایی موفق به متوقف کردن موتورسیکلت و دستگیری هر دو متهم شدند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان سلاح سرد کشف و متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف و تا کنون ۴ نفر شاکی شناسایی شدند.
سرهنگ گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.
سرقت سیم و کابل مخابراتی برای سارق گران تمام شد
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سیم و کابل در محدوده شمس آباد خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۳۰۰ متر سیم و کابل برق و مخابراتی مسروقه کشف شد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، اظهار داشت: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.
وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه چند تن از شهروندان مبنی بر وقوع سرقت کابل‌های برق و مخابراتی در محدوده شمس آباد در هفته‌های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷۸ این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه مأموران کلانتری سیزده آبان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و بررسی دقیق دوربین‌های مدار بسته محل‌های جرم، در نهایت هجدهم خرداد امسال هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه دار بود شناسایی کردند.
این مقام انتظامی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم در محدوده شمس آباد تهران مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و با بازرسی از این مکان بیش از ۳۰۰ متر کابل برق و مخابراتی مسروقه از وی کشف گردید که به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.
طرهانی تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به ۵ فقره سرقت سیم و کابل در محدوده‌های شمس آباد-حسن آباد اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.
سارق و مالخر اماکن خصوصی باقرشهر دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق سابقه دار انبارهای باغات و مزارع کشاورزی در محدوده باقرشهر به همراه مالخر و کشف مقادیری اموال مسروقه، خبر داد.
سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: شانزدهم خرداد ماه امسال با وقوع سرقت از یک انباری باغ در محدوده "باقرشهر"، و طرح شکایت مال باخته در کلانتری رسیدگی به موضوع سریعاًدر دستور کار عوامل تجسس کلانتری ۱۷۵ پلیس پیشگیری این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران تجسس کلانتری باقرشهر با حضور در محل سرقت دریافتند که سارق با بالا رفتن از دیوار باغ و تخریب قفل‌های ورودی وارد انبار ی باغات شده و اقدام به سرقت ادوات کشاورزی اعم از پمپ آب صنعتی، آلات و ادوات کشاورزی کرده است.
سرهنگ طرهانی در ادامه ابراز داشت: با پایش تصویری دوربین‌های شهری و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار، سارق به همراه مالخر اموال مسروقه را که افرادی حدوداً ۳۳ و ۴۰ ساله بود را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد هر دو متهم از افراد سابقه‌دار می‌باشند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده در هجدهم فروردین ماه سال جاری مخفیگاه متهمان را در محدوده باقرشهر شناسایی کردند.
طرهانی عنوان کرد: تیم عملیات پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی روز گذشته راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنان را در ۲ عملیات منسجم و مجزا دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه آنان، ۳ عدد کف کش و ۳ عدد دینام صنعتی کشف شد.
فرماندهی انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به کلانتری باقرشهر در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی اعتراف و انگیزه خود را تأمین نیازهای مالی عنوان نموده و تاکنون ۴ مالباخته به کلانتری مراجعه و اموال خود را شناسایی کردند، متهمان نیز پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شد.
توقیف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون و کشف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.
سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی عملیات این پلیس، حین گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان " مولوی " تهران به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک شدند و دستور توقیف خودرو را اعلام کردند.
وی عنوان کرد: مأموران در بازرسی از داخل خودرو، تعداد ۱۸ دستگاه مسواک برقی، تعداد ۷۹۵ دستگاه ریش تراش، ۸۰ دستگاه اتومو، ۱۴ دستگاه پاور کامپیوتر، ۴۴ قطعه الکترونیکی، ۳۹۰ دستگاه فن الکترونیکی و ۳۳ هزار قطعه بدلیجات قاچاق، فاقد مدارک گمرکی و بارنامه کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در ادامه با بیان اینکه راننده خودرو معذور از ارائه مدارک مثبت قانونی و مجوزهای قانونی بود ادامه داد: در این عملیات پلیسی، راننده خودرو دستگیر شد و متهم به جرم ارتکابی مبنی بر حمل کالای قاچاق اعتراف کرد.
وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و کلیه اموال کشف شده برای سیر مراحل قانونی با دستور قضائی تحویل سازمان جمع آوری و امور تملیکی تهران شد.
سرهنگ بهرامی تاکید کرد: قاچاقچیان کالا، افرادی سودجویی هستند که با به دام انداختن رانندگان و تحویل دادن بارنامه‌های جعلی کالا به آنها، با اعلام عدم مالکیت، تمام جرایم متوجه رانندگان حمل کالای قاچاق می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین