تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
plusresetminus
حزب الله:سفیر عربستان در تهران با اشاره به گسترش روابط ایران و عربستان از تعیین سرکنسول جدید این کشور در مشهد و سفر قریب‌الوقوع معاون فیصل بن فرحان به تهران خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۹۶۵
تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد/ سفر قریب‌الوقوع یک مقام عربستانی به تهران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روابط ایران و عربستان شاهد گام‌های جدید در مسیر صلح و آشتی تاریخی است و فرودگاه مدینه منوره روز گذشته-دوشنبه- میزبان اولین عمره ‌گذاران ایرانی بعد از سال ۲۰۱۶ بود.
عبدالله العنزی، سفیر عربستان در تهران در گفت‌وگو با روزنامه الشرق گفت: انتظار می‌رود طی چند روز آتی و قبل از آغاز موسم حج تمتع ۶ هزار زائر ایرانی برای حج عمره عازم مکه شوند.
تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد/ سفر قریب‌الوقوع یک مقام عربستانی به تهران
عبدالله العنزی، سفیر عربستان در تهران
وی تاکید کرد: بعد از پایان مناسک حج تمتع امسال در عمره بر روی زائران ایرانی باز خواهد شد و این امر  پس از رعایت کلیه شروط فنی عربستان از طرف ایرانی است که توسط سازمان هواپیمایی عربستان و آژانس‌های ذی‌صلاح سعودی تایید شده است.
سفیر عربستان در تهران گفت: برای حضور در مراسم بدرقه اولین پرواز عمره گذاران ایرانی به فرودگاه بین‌المللی تهران رفتم و به همراه مسئولان ایرانی و شخصیت‌های دینی از ساعت ۲ بامداد تا زمان پرواز هواپیما در ساعت ۶ صبح در این مراسم شرکت کردم.
تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد/ سفر قریب‌الوقوع یک مقام عربستانی به تهران
بدرقه اولین پرواز عمره گذاران ایرانی

عبدالله العنزی همچنین اعلام کرد: محمد نوار العتیبی، دیپلمات سعودی به عنوان سرکنسول عربستان در مشهد تعیین شده و به محض انجام اقدامات لازم کار که احتمالا دو هفته طول بکشد در یکی از هتل‌های مشهد به عنوان مقر موقت کنسولگری عربستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی درمورد اقدامات انجام شده برای سفر شهروندان سعودی به ایران نیز گفت: شهروندان سعودی ابتدا قبل از سفر به ایران نیازمند موافقت رسمی وزارت کشور از طریق سامانه «أبشر» هستند و مساله از سرگیری سفرها میان ایران و عربستان درحال بررسی است. روابط تهران و ریاض در تمامی زمینه‌ها شاهد پیشرفت است و سفرهای متقابل میان هیات‌های رسمی تداوم دارد.
سفیر عربستان در ادامه گفت: ولید الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد و هفته آینده نیز هیاتی از سازمان توسعه صادرات عربستان به ایران می‌آید و در اکسپو تهران مشارکت خواهد کرد، از سوی دیگر مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر خارجه ایران نیز در نشست داووس مشارکت خواهد کرد.
العنزی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: مقرهای دیپلماتیک که در سال ۲۰۱۶ به آن‌ها حمله شد اجاره‌ای بود و ملک دولت سعودی نبود. در نظر داریم که طی سال‌های آتی مقر دیپلماتیک برای هیات سعودی در تهران برپا کنیم. فعالیت نمایندگی دیپلماتیک عربستان در تهران و کنسولگری در مشهد به دفترهای اجاره‌ای انتقال داده خواهد شد واکنون درحال انجام مقایسه بین گزینه های موجود در این دو شهر هستیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین