تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمبود نقدینگی، بی ثباتی در مدیریت، فقدان چشم انداز، دخالت بیش از حد دولت در سیاست گذاری و... را از جمله موانع پیش روی جهش تولید در صنعت خودروسازی دانست.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۸۲۴
موانع پیش روی جهش تولید در صنعت خودروسازی؛ از کمبود نقدینگی تا دخالت دولت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با حزب الله نيوز درباره موانع پیش روی جهش تولید در صنعت خودروسازی، گفت: نبود نقشه راه کامل و منسجم در صنعت خودروسازی یکی از مشکلات موجود است که دلیل این موضوع را می‌توان دولتی بودن این صنعت دانست. اگر سازوکار این حوزه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، می توان تا 10 سال آینده اهداف موردنظر را محقق کرد.
وی اضافه کرد: ممکن است روی کاغذ مسیری برای آینده خودروسازان پیش بینی شده باشد اما در عمل به نظر می‌رسد یا نقشه راهی وجود ندارد یا اگر هم وجود دارد، اهتمام جدی برای اجرای آن وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینكه، یکی از نیازهای هر مجموعه تولیدی تامین سرمایه در گردش و نقدینگی است به طوری که اگر واحدهای صنعتی نتوانند نقدینگی موردنیاز خود را تامین کنند، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهد، ادامه داد: از آنجا که خودروسازان به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید و... نقدینگی ندارند، همیشه با کمک دولت یا تسهیلات بانکی سرپا هستند و از آنجا که کارمزد این تسهیلات بالا است و در برخی موارد شرکت های خودروسازی نمی توانند اقساط را به موقع بپردازند در نتیجه علاوه بر سود بانکی باید جریمه نیز بپردازند و روز به روز بر تعهدات مالی آنها افزوده می‌شود.
فیروزی اظهار کرد: خودروسازان به دلیل تقاضای کاذب و سیری ناپذیر جامعه به دلیل ایرادات اساسی در اقتصاد کلان ناچار هستند به رشد تیراژ خودرو توجه کنند و فقط به دنبال تامین نیاز جامعه و افزایش کمیت باشند.
وی با بیان اینکه مادامیکه مشکل نقدینگی خودروسازان رفع نشود، بسیاری از موانع پابرجا می ماند، افزود: تمام این مسائل به دور باطلی تبدیل شده است زیرا خودروسازان به دبنال افزایش تیراژ تولید هستند در نتیجه پرسنل را بیشتر کرده و به تبع هزینه های تولید رشد می یابد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود نقدینگی، بی ثباتی در مدیریت، فقدان چشم انداز، دخالت بیش از حد دولت در سیاست گذاری و... موجب شده خودروسازان نتوانند به نقطه مطلوب دست یابند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین