تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در پاسخ به اینکه آیا موج ششم کرونا در کشور آغاز شده، گفت: هرچند در برخی استان‌ها سیر نزولی ابتلا به کرونا متوقف شده ولی هنوز آغاز موج ششم به طور رسمی آغاز نشده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۷۸۵
تزریق ۲.۲ میلیون دز واکسن کرونا در البرز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر هم به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند.
وی در پاسخ به اینکه آیا موج ششم کرونا در کشور آغاز شده، افزود: هرچند در برخی استان‌ها سیر نزولی ابتلا به کرونا متوقف شده ولی هنوز آغاز موج ششم به طور رسمی آغاز نشده است.
وی توضیح داد: با توجه به سرد شدن هوا احتمال شیوع سایر بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی افزایش یافته که این موضوع هم در افزایش تعداد بیماران بی تاثیر نیست.
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: البته با سرد شدن هوا شاهد بسته شدن در و پنجره‌ها و تهویه کمتر در فضاهای بسته هستیم که این هم در انتقال ویروس بی تاثیر نیست.
بابایی اضافه کرد: متاسفانه شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم به طوری که در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور حدود ۵۰ درصد و در البرز هم حدود ۶۰ درصد است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که میزان رعایت پروتکل‌ها به ۸۰ درصد نرسد، نمی‌توان به کاهش شیب شیوع امیدوار باشیم.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از واجدین شرایط استان حداقل دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تا کنون هم دو میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا همه افراد باید دز سوم واکسن را هم دریافت کنند، گفت: در هیچ کجای دنیا این مساله به صورت رسمی تایید نشده ولی افرادی که در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند مثل کادر بهداشت و درما ن و بیماران صعب العلاج می‌توانند شش ماه پس از دریافت دز دوم دز بعدی را نیز دریافت کنند.
وی ابراز کرد: طبق تحقیقات میزان اثربخشی واکسن کرونا شش ماه پس از تزریق دز دوم کم می‌شود ولی این طور نیست که همه افراد نیاز به دریافت دز سوم داشته باشند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین