کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هرگز به جاده چالوس و طالقان نروید!

ایسنا , 30 دی 1400 ساعت 10:04

حزب الله:مدیرکل مدیریت بحران البرز با اشاره به آغاز فعالیت موج بارشی و سرد از عصر روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه در البرز، از شهروندان خواست طی روزهای آتی در محورهای کوهستانی استان تردد نداشته باشند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا فلاح‌نژاد گفت: با توجه به هشدار هواشناسی استان مبنی بر گذر موج سرد بارشی از عصر پنجشنبه ۳۰ دی ماه تا صبح جمعه یکم بهمن ماه از منطقه البرز مرکزی، در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و کولاک، وزش باد شدید و سقوط بهمن و ریزش سنگ مورد انتظار است.
فلاح‌نژاد افزود: مناطقی چون طالقان، آسارا و دیزین به شدت تحت تأثیر این سامانه خواهد بود بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود طی این مدت از تردد در جاده‌های کوهستانی مانند جاده چالوس و محور طالقان به علت احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری کنند.
فلاح‌نژاد در ادامه گفت: به شهروندانی که در روزهای آخر هفته به مناطق روستایی استان چون آتشگاه، نوجان، برغان، خوارس، دروان و ... سفر می‌کنند هم اکیداً توصیه می‌شود آخر هفته جاری از سفر به این مناطق خودداری کنند چون با توجه به بارش برف و محدودیت امکانات، حجم زیادی از توان دستگاه‌های خدمات‌رسان در راه‌های اصلی استان به کار گرفته خواهد شد و احتمال گرفتار شدن مسافران در راه‌های روستایی بسیار زیاد است.
وی افزود: همچنین با توجه به حجم ترافیک در معابر روستایی، در شرایط پیش رو اگر حادثه‌ای در این مناطق رخ دهد اورژانس، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های امدادی امکان کمک‌رسانی نخواهند داشت و احتمال بروز بحران وجود دارد؛ بر همین اساس مجدداً از شهروندان درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و ساکنین این مناطق، آخر هفته جاری از سفر به محور فوق خودداری کنند.
وی ادامه داد: کوهنوردان هم با توجه به فعالیت این سامانه بارشی از هر گونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکز خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پایان اعلام کرد: با توجه به حجم برف انباشته شده انتظار سقوط بهمن و ریزش سنگ تا صبح یکشنبه هفته آینده در منطقه وجود دارد.


کد مطلب: 273428

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/273428/هرگز-جاده-چالوس-طالقان-نروید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com