کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دز واکسن کووپارس در موسسه رازی

15 تير 1401 ساعت 13:22

حزب الله:
سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن رازی کووپارس با افزایش ۱۶ برابری تیتر آنتی بادی، می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای تزریق دز یادآور سوم و چهارم باشد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: موسسه رازی درحال حاضر ظرفیت تولید ماهانه ۳ میلیون دز از واکسن رازی کووپارس دارد اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را برای ۵ میلیون دز واکسن تولید شده که بنا به دستور رئیس جمهور می‌بایست تا خرداد ماه سال جاری پرداخت می‌شد را پرداخت نکرده است.
او گفت: وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته نامه‌ای مبنی بر درخواست تولید ۳.۵ میلیون دز واکسن ارائه کرد که در اسفندماه تولید شد، اما قراداد خرید آن تاکنون منعقد نشده و این واکسن‌ها در حال حاضر در انبار موسسه هستند.
سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس گفت:  موسسه رازی با تولید ۸.۵ میلیون دز واکسن تاکنون تنها ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد اولیه را دریافت کرده و برای ۳.۵ میلیون دز واکسن موجود در انبار هیچ مبلغی دریافت نکرده است به همین دلیل و تا زمانی که وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل کند و ۳.۵ میلیون دز را خریداری نکند تولید جدیدی از واکسن کرونا را انجام نخواهیم داد.
دکتر فلاح می گوید: واکسن‌های رازی کووپارس دارای یکسال تاریخ انقضا هستند و با توجه به مطالعات پایداری مستمر واکسن رازی کووپارس، این زمان حداقل به یک سال و نیم قابل افزایش است و پیش بینی می‌کنیم این مدت به ۲ سال نیز برسد.
او گفت: به زودی مستندات لازم در زمینه افزایش عمر پایداری این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خواهد شد.
دکتر فلاح گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، واکسن رازی کووپارس این قابلیت را دارد تا به عنوان دز یادآور تمامی پلتفرم‌های واکسن موجود مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند به عنوان دز یادآور سوم و چهارم پس از واکسن‌های کشته، وکتور بیس و پروتئین نوترکیب تزریق شود.
به گفته معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی تزریق واکسن رازی کووپارس به عنوان دز یادآور تا ۱۶ برابر تیتر آنتی بادی را افزایش می‌دهد.


کد مطلب: 286466

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/286466/ظرفیت-تولید-ماهانه-۳-میلیون-دز-واکسن-کووپارس-موسسه-رازی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com