تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
plusresetminus
حزب الله:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمامی بانک‌های که در حوزه مسکن همکاری لازم را ندارند علاوه بر جریمه طبق دستور رئیس با آن‌ها برخورد قاطع می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۳۰۹۲۸
برخود قاطع با تمامی بانک های متخلف در حوزه مسکن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در حالی که برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها اقدام به پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات خود به حوزه مسکن کنند، اما متاسفانه در این زمینه طی دو سال گذشته کوتاهی‌های صورت گرفته و تنها تعدادی از بانک‌ها به این قانون پایبند بوده و همکاری بانک‌های دیگر در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن صفر بوده است.
 
طبق قانون بانک‌های که در این زمینه همکاری نمی‌کنند باید جریمه شوند و جریمه مالیاتی پرداخت کنند، اما تا به امروز این قانون اجرایی نشده است.
 
در برنامه هفتم برنامه‌های برای این بانک‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که کاهش اعتبارات بانک‌های متخلف و یا افزایش سرمایه بانک‌ها که تا به امروز در دولت اجرایی نشده است. 
 
پیش از این ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته بود که بانک‌های متخلف باید طبق قانون جریمه شوند و ۴ بانک در این زمینه هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرده اند.
 
همچنین ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی هم گفته بود که با تمامی بانک‌های متخلف در حوزه مسکن برخورد قاطع خواهیم کرد و طبق قانون باید تمامی آن‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.
 
او گفت: کاهش قدرت اعتبار دهی آن‌ها و همچنین افزایش سرمایه این بانک‌ها از جمله اقداماتی است که باید اجرایی شود.
 
براساس این گزارش حال امیدواریم برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها بتوانیم هرچه سریعتر این اقدام را دولت در دستور کار خود قرار دهد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین