تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
plusresetminus
حزب الله: حضور قابل‌تامل چندین کارگردان شناخته شده، سهم اندک هالیوود و تمرکز بر حضور بازیگران سرشناس، ازجمله مولفه‌هایی است که بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان در سال جدید حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۲۲۹
۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هفتادوهفتمین دوره بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی جهان، تا کمتر از یک‌ماه دیگر آغاز به کار می‌کند؛ دوره‌ای که طی آن برخی ویژگی‌ها نظیر نام‌های بزرگ و تمرکز بر روی سینمای اروپا، می‌تواند اتفاقات به‌مراتب بهتری را نسبت به دوره‌های اخیر رقم بزند. با این حال، این دوره کن، واجد ویژگی‌هایی است که در ادامه، به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.
۱. برگ برنده کن امسال، رونمایی از آخرین ساخته فرانسیس فورد کاپولا است. مگالوپلیس (شهر خیلی بزرگ) ۴۵ سال بعد از افتخارآفرینی اینک آخرالزمان که نخل طلا را برای کارگردانش به همراه داشت، در این فستیوال رونمایی می‌شود. سال گذشته بود که کن و ونیز، رقابت تنگاتنگی را برای رونمایی از قاتلان ماه گل مارتین اسکورسیزی آغاز کردند؛ رقابتی که در انتها به نفع کن تمام شد. این رقابت امسال بر روی فیلم کاپولا بوده است و دایره جشنواره‌هایی که خواهان رونمایی از این فیلم بودند نیز به بیش از ۴ رویداد رسید. شاید به همین دلیل بود که مگالوپلیس چندین روز قبل، به نخستین فیلمی تبدیل شد که از آن به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه کن امسال نام برده شد. در روز‌هایی که کاپولا در سوگ از دست دادن همسر خود به سر می‌برد، حضور او در کن ۲۰۲۴ می‌تواند تنور این دوره جشنواره را حسابی داغ کند.
۲. فیلم افتتاحیه کن امسال، پرده دوم کوئنتین دوپیوی فرانسوی است. نکته مهم این رخداد آن است که با توجه به حضور نسبتا کمرنگ بازیگران در دوره قبلی این جشنواره که به دلیل تاثیرات فرآیند اعتصاب بازیگران هالیوودی رقم خورد، حالا کن می‌خواهد از همان روز نخست، سوژه‌های فرش قرمز خود را حسابی ترند کند به همین دلیل قرار است فرش قرمز فیلم افتتاحیه با حضور انبوهی از بازیگران مشهور فرانسوی ازجمله آلن شابات، بنویی پوئلوورد، ژان دوژاردن، آدل اگزارچوپولوس، لئا دراکر، بنوا ماگیمل، آنائیس دموستیر، ونسان لاکوست، ژیل للوچ، ادوارد بائر و پیو مارمایی برگزار شود که بمب رسانه‌ای بسیارخوبی برای روز نخست این دوره از کن خواهد بود.
۳. حضور دقیقه نودی فیلم جدید یورگوس لانتیموس از دیگر نکات کنجکاوی‌برانگیز کن امسال خواهد بود. لانتیموس که سال میلادی گذشته با بیچارگان، یک فصل جوایز رویایی را پشت‌سر گذاشت، حالا با انواع مهربانی، دنباله جاه‌طلبانه‌ای بر بیچارگان ساخته که می‌تواند در رقابت با چند فیلم مهم بخش مسابقه، اتفاق‌های خوبی را در کن امسال رقم بزند و در ادامه، افتخارات بسیاری را در سینمای ۲۰۲۴ بیافریند.
۴. کن امسال به‌اندازه‌ای، نام بزرگ دارد که بخواهد برای سینمادوستان سراسر جهان حساسیت داشته باشد. در بخش مسابقه، حداقل ۱۰ فیلم مهم وجود دارند. در این بخش، رقابت مگالوپولیس فرانسیس فورد کاپولا، پرنده آندریا آرنولد، امیلیا پرز ژاک اودیار، انواع مهربانی یورگوس لانتیموس، تخم مرغ عشق ژیل للوش، الماس وحشی آگاته رایدینگر، اوه، کانادا پل شریدر، لیمونوف: تصنیف کریل سربرنیکوف، پارتنوپ پائولو سورنتینو و کفن‌های دیوید کراننبرگ توجه بسیاری از سینمادوستان را به خود جلب می‌کند و می‌تواند ترکیب فصل جوایز امسال را تاحدودی از هم‌اکنون مشخص کند.
دیگر بخش کنجکاوی‌برانگیز کن امسال، بخش فیلم‌های خارج از مسابقه است که شامل ۴ فیلم است و ازقضا، هر ۴ فیلم، آثاری وسوسه‌انگیز کن امسال به شمار می‌روند: فیوریوسای جورج میلر، افق، حماسه آمریکایی کوین کاستنر، او نامی ندارد چان پیتر هو سان و شایعات ایوان جانسون، گالن جانسون، گای مدین قطعا خبر‌های بسیاری را از کن مخابره خواهند کرد.
۵. با توجه به اتفاق‌های خوبی که برای فیلم‌های اروپایی کن ۲۰۲۳ ازجمله آناتومی یک سقوط و منطقه مورد علاقه در سطح بین‌المللی رقم خورد، طبیعی است که این جشنواره بخواهد برای جشنواره امسال، سهم کمتری از سینمای آمریکا داشته باشد علی‌الخصوص آن‌که فرآیند اعتصاب بازیگران و نویسندگان آمریکا طی سال گذشته، سبب تاخیر در تولید بسیاری از پروژه‌های هالیوودی شد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که سهم هالیوود در کن ۲۰۲۴، به پائین‌ترین میزان خود طی یک دهه اخیر برسد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین