تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که جنبش حماس شروطی برای آتش بس دارد که اسرائیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۳۵۳
حماس چه چیزی را روی میز گذاشت که اسرائیل آن را رد کرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک مقام صهیونیست روز دوشنبه مدعی شد که جنبش حماس به عنوان بخشی از مرحله اول منتهی به توافق جامع برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه، پیشنهاد آزادی کمتر از ۲۰  اسیر صهیونیست را در طول یک آتش بس ۶ هفته‌ای داده است. 
براساس گزارش آناتولی، این مقام افزود که پیشنهاد حماس شامل شروط دیگری نیز می‌شود که به نظر می‌رسد پیشنهاد آتش بسی را که میانجی‌ها به آن ارائه کرده بودند، تغییر داده و به گفته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، حماس از طریق آن خواسته‌های خود را سه برابر کرده است.
این مقام همچنین مدعی شد که حماس اجرای مرحله اول پیشنهاد آتش بس را مشروط به ارائه تضمین‌های بین المللی برای پایان دادن به جنگ در مرحله دوم کرده است.
این مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود همچنین مدعی شد که حماس خواستار آن است که مرحله اول پیشنهاد آتش‌بس شامل خروج ارتش صهیونیستی از مناطق وسیعی در نوار غزه، امکان بازگشت کامل آوارگان به شمال نوار غزه و آزادی کامل حرکت در کل نوار غزه است.
 حماس در مورد آنچه که در روزنامه صهیونیستی گزارش شده اظهار نظری نکرد، اما عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی آن در بیانیه‌ای در اوایل دوشنبه، گفت که این جنبش در هر گونه توافق آتش بس و تبادل اسرا، از اشغال کامل نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق خود در نوار غزه نمی‌خواهد دست بردارد. الرشق آتش بس دائمی در غزه را تنها تضمین برای حفاظت از مردم غزه و توقف سیل خون و کشتارها دانست.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین