تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
plusresetminus
حزب الله:سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۶۲۱
برنامه‌ریزی برای اجرای شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش‌آموزان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فرشید رضایی٬ سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: برنامه سلامت خانواده مدل به روز شده طرح پزشک خانواده بود که در آن نواقص برنامه پزشک خانواده برطرف شده است. 
او بیان کرد: در برنامه سلامت خانواده تنها مسائل بالینی و پزشکی مطرح نبوده است؛ بلکه موضوعات فردی و اجتماعی همچنین سلامت محیط مطرح خواهند بود. برنامه سلامت خانواده در ۱۸۸ شهر اجرا می شود.
رضایی افزود: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است و در کنار برنامه ارتقای سلامت این طرح اجرا می شود.  
وی تاکید کرد: دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی از جمله اهداف برنامه سلامت خانواده محسوب می شود که برای ارتقای سلامت مشارکت مردم را می طلبد و موضوع سلامت افراد از خانواده شروع و به خود مراقبتی می رسد. 
رضایی گفت: جغرافیای شهری باید به گونه ای طراحی شود که سلامتی افراد را تهدید نکند. سواد سلامت فرزندان در مدارس نیز مهم است و همچنین مراقبان سلامت در مدارس سهم مهمی در ارتقای سلامت دانش آموزان خواهند داشت. 
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص راه اندازی شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش آموزان بررسی می شود.  
وی گفت: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت نامگذاری شده است و برنامه هایی بر اساس اولویت های کشوری انجام می شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین