تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
plusresetminus
حزب الله:وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
۰
کد مطلب : ۳۳۵۰۵۱
گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در مورد گوگل پلی گفت: تاکنون دو بار درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی را در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه ارایه کردیم که هر دو بار با آن مخالفت شد و پیش از سال برای سومین بار این درخواست را ارایه کردیم که قرار شد بررسی مجدد شود و امیدوارم در جلسه آتی که قرار است هفته آینده برگزار شود این درخواست در این کارگروه مطرح شده و امیدوارم دوستان همراهی کنند که رفع فیلتر صورت گیرد.
وی افزود: این کارگروه، ۱۲+۱ عضو دارد که شامل ۱۲ عضو صاحب رای و به علاوه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سیزدهمین عضو این کارگروه هستند که در این بین اکثریت با نمایندگان دولت نیست چراکه دولت در مجموع ۶ رای دارد و باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود.
زارع پور با اشاره به اینکه در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گرفته که بیش از یک سوم از کشور می‌شود، تصریح کرد: هدف گذاری شده که امسال به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف گذاری دوم امسال این است که حداقل ۲ میلیون خانوار امسال سرویس دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سختی است چراکه در طول یک دهه کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سرویس گرفتند که می‌خواهیم این عدد را در طول یکسال به چهار برابر برسانیم و امیدوارم با همکاری شهرداری‌ها و مسوولان محلی این اتفاق رقم بخورد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های امسال در حوزه فضایی افزود: امسال برنامه ریزی‌های زیادی درباره ساخت و پرتاب ماهواره صورت گرفته است و همچنین رویداد‌های فضایی متعددی داریم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویداد‌ها در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و پرتاب آنها اتفاق می‌افتد.
وزیر ارتباطات گفت: سه بار درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه ارائه دادیم، اما اکثریت در این کارگروه با اعضای دولتی نیست. آخرین بار قبل از عید این درخواست را ارائه کردیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین