تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
plusresetminus
حزب الله:کارشناس بازارهای مالی در رابطه با روند نزولی نرخ ارز در یک هفته اخیر گفت: سیر نزولی قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش التهابات و تنش‌های سیاسی در منطقه رقم خورد.
۰
کد مطلب : ۳۳۵۳۶۵
دلار ۶۰ هزار تومانی خریدار ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی صفاری کارشناس بازارهای مالی در رابطه با روند نزولی نرخ ارز در یک هفته اخیر گفت: سیر نزولی قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش التهابات و تنش‌های سیاسی در منطقه رقم خورد.
وی افزود: با رخدادهای سیاسی نرخ دلار تا حدود 70 هزار تومان بالا رفت؛ اما خوشبختانه با اقدامات به موقع بانک مرکزی در کنار کاهش تنش‌ها، این نرخ کاهشی شد به طوری که هم‌اکنون در کف بازار آزاد دلار با قیمت 60 هزار تومان هم خریداری ندارد.
این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به این موضوع که افزایش قیمت دلار به بهانه حوادث سیاسی موقت و گذراست، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز با رخدادهای سیاسی شروع شد و با جوسازی سوداگران شدت گرفت، در همین زمان سفته بازان با نرخ سازی در کانال‌های تلگرامی به دنبال کسب منفعت بودند.
وی افزود: هم اکنون با آرام شدن فضای سیاسی کشور آرامش نیز به بازار ارز بازگشته است به طوری که شاهد روند نزولی قیمت دلار در بازار غیررسمی هستیم.
این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به این موضوع که وضعیت متغیرهای بنیادین اقتصاد خوب است و دلیلی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، اظهار داشت: نوسان اخیر نرخ ارز به دلیل تغییر در متغیرهای اقتصادی رخ نداد بلکه علت آن صرفا سیاسی بود و آثاری ناپایدار داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: مولفه‌های اثرگذار بر قیمت دلار، از جمله افزایش صادرات نفت، وصول درآمدهای ارزی و آزادسازی منابع ارزی در وضعیت خوبی قرار دارند؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.
صفاری در پایان افزود: اگرچه نمی‌توان نقش بازار غیررسمی را در اذهان عمومی و برخی کالاها و خدمات خاص رد کرد، اما بانک مرکزی تمامی نیازهای واقعی متقاضیان را در بستری قانونی تحت عنوان مرکز مبادله ارز و طلای ایران و با نرخ قابل قبول پاسخ داده است و مشکلی در تامین نیازهای ارزی وجود ندارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین